27 decembrie 2016

St. Albans: orașul păstrat la naftalină

BY Bianca Duţă IN , , No comments

     Începutul lunii noiembrie m-a prins în Marea Britanie, aproape de Londra.
Cred ca a fost prima plecare (deși știam că voi pleca cu aprox. 2 luni înainte) unde nu mi-am făcut planul de bătaie de acasă. Am plecat pentru alte treburi și am zis că dacă ajungem pe undeva foarte bine, dacă nu, Londra nu se mișcă de unde este și nu e problemă că mai vin încă odată.
     Singura ieșire a fost în St. Albans un orășel foarte cochet și cu puțin din acel tradițional englezesc.

     Catedrala St. Alban probabil punctul forte al orașului, o construcție impunătoare de-a dreptul impresionantă. Aveam să aflu ulterior că această catedrală are cea mai lungă navă din Marea Britanie, ”doar” 85 m.

      Povestea spune că această biserică a fost fondată în anul 793. Primul stareț al mănăstirii a fost numit doar în anul 1077 care a început să mărească biserica în stil romanic începând cu marele turn ce a fost finalizat abia în anul 1115. După ce Henric al VIII - lea, în 1594, rupe legăturile cu Roma și se declară Șef Suprem al Bisericii, catedrala intră într-un proces de degradare timp de 3 secole. Abia în 1834 începe restaurarea catedralei ieșind la suprafață picturi murale care au fost ascunse de var timp de 3 secole, În prezent în această catedrală se celebrează liturghii din 4 religii diferite.





     După ce am vizitat catedrala am luat la pas centrul.




The end!

0 comentarii: