12 septembrie 2016

Pe fugă în Omis

BY Bianca Duţă IN , , No comments


     Și acum încă mai simt mirosul unei zi superbe de vară. Omis făcea parte din peisajul ideal. Un orășel mai puțin aglomerat, cochet, umbrit de munți, scăldat în apă și povestea nespusă a unei cetăți cocoțate pe o stâncă. A fost o fugă înceată..o fugă din care mă opream atunci când ochii vroiau să admire frumosul, acel frumos care te cheamă să mai stai puțin oricât ești de grăbit.

   Ca oricare alt loc are o poveste de spus. Probabil povestea începe cu cetatea orașului, cetatea Mirabella constituind o parte valoroasă a moștenirii culturale croate. Povestea spune că în Evul Mediu pirații aveao o vedere absolută asupra teritoriului maritim care îl stăpâneau. Cetatea are 4 etaje dar, deși azi se pot admira doar ruinele, etajul 4 este deschis și te poți bucura de o priveliște absolut superbă a canioului râului Cetina și a orașului.


     Prima lecție care m-a învățat Omis a fost ca de fiecare dată când voi ajunge într-un loc nou să schimb euro în moneda locală. Cu cât tânjeam mai mult sa urc la cetate cu atât mai puțin mi s-a arătat..intrarea la cetate era 20 de kuna și eu nu aveam decât euro iar domnul ce stătea la poartă nu s-a arătat deloc binevoitor. Am rămas cu dorintța în cui și am alinat-o pierdându-mă pe străduțele cu miros de levănțică.






     Omis nu stă rău chiar deloc la capitolul ”ce putem face aici?” râul Cetina formează un superb defilul care oferă o groază de lucruri de făcut de la plimbat cu barca, kayaking și tiroliană. După ce îți crește nivelul de adrenalină poți să te odiinești făcând plajă iar la apusul soarelui sa admiri orașul și Insula Brac ce se vede în depărtare din turnul cetății. Sigur garantează o priveliște de milioane!





Citește și:


0 comentarii: