24 mai 2016

1. Marmaris by night

BY Bianca Dărăban IN , No comments


     După cum vă mai spuneam plecarea în Turcia a fost foarte mult așteptată. Așa că după un drum de Satu Mare - Cluj Napoca, un alt drum de Cluj Napoca - București pe ploaie, un avion București - Istanbul cu întârziere tot din cauza precipitațiilor, un alt avion Istanbul - Bodrum și un al treilea autocar Bodrum - Marmaris, pot să spun ca am ajuuuuns :D.
   Nu studiasem nimic înainte despre stațiune, așa că am lăsat-o să mă surprindă și nu ma dezamăgit.
Toată stațiunea e situată într-un golf și este la punctul de întâlnire dintre Marea Egee și Marea Mediterană, toată stațiunea fiind înconjurată de păduri de pini și de munte..așa că se sărută cu patos la fiecare pas.
     Istoria spune că actualul oraș se cunoștea sub numele de Physkos. Numele actual, Marmaris, vine odata cu regele Soliman Magnificul care, atacând insula Rodos si văzând starea degradată a fortăreței Marmaris, sub impulsul furiei a exclamat: ”Mimari as” (spânzurați arhitectul).
     Istoria nu spune dacă până la urmă arhitectul a fost spânzurat dar cert este că fortăreața există și astăzi.
     Portul Marmaris Netsel este unul din cele mai bine echipate porturi turcești fiind și o zonă unde se pot practica sporturile de apă și competiții de yachting.
     Fiindcă eu am ajuns doar după apusul soarelui cetatea era deja închisă, în schimb ea este cea care domină portul, această văzându-se de pe pietonală. Seara mișună toată zona portuară plină de magazine cu haine, încaltăminte, souveniur-uri vânzători ambulanti tipic unui oraș turcesc.

Marmaris by night

Cine vine la o tură?


Vas în portul Marmaris

  La plecarea din Marmaris am făcut o foarte scurtă oprire și pe timp de zi, astfel că portul arată așa:




Ține aproape, călătoria în Turcia continuă.


Made in Turkey:
2. Casa Sfintei Fecioare Maria din Efes
3. Lecția de istorie: Orașul antic Efes
4. Kusadasi sau Insula Păsărilor
5. Bodrum before sunset

0 comentarii: